Asle Mathisen ny hovedpastor

- kommer utpå våren

Trønderen Asle Mathisen har tatt i mot kallet til å bli ny hovedpastor i Guds Menighet Vegårshei. Han er i dag pastor i Nesodden Misjonsmenighet og ser for seg å kunne flytte sammen med kona Monica til Vegårshei etter påske.

Menighetsmøtet 28.11. fikk en grundig informasjon om den pastoren som et samlet lederskap anbefalte. Da hadde Asle hatt et par møtepunkter med menighetsledelsen og et besøk til menigheten helga før. Menighetsmøtet gikk enstemmig inn for å kalle han til oppgaven.

Asle er 54 år gammel og har betjent flere menigheter bl.a. i Alta, Trondheim og Kristiansund. Han gleder seg til å komme til Vegårshei og ta del i fellesskapet her. Mer info om Asle kommer etterhvert.

Asle vil avløse nåværende hovedpastor Knut Sunde. Knut har en god stund nåsignalisert at han ønsker avløsning i hovedpastortjenesten da han neste halvår fyller 67 år.